30 Kasım 2012 Cuma




Yeni bir yıl daha yaklaşıyor...yeni yılı kutlama sebebim ise sadece ve sadece yeni bir yıla başlamak! hani karalama defterin vardır da temize çekersin ya  ve temize çektiğin sayfayı bir daha kirletmeyeceğine söz verirsin ya işte böyle bir başlangıç benim için...gerçi her sene sonunda, yeni bir yıl için verdiğim sözleri tutamadıysam da o yılın bana mutluluk getireceğine inanırım hep...

Sonra severim o yeni yılın ışıltısını, ailecek ne yapsak sorularımızın cevabını bulmayı, kimileri yanlış yorumlasa da severim bir yılbaşı ağacını süslemeyi, sevdiklerime kurabiyeler yapıp asmayı o çam ağacı dallarına...
İşte yine bir senenin sonunda daha ben bu heyecanlarla doluyum, geçen yıl karnım burnumda aylini beklerken bu yıl aylinde bizimleyken ilk yeni yılımızı kutlayacağız...klasik haline getirmeyi amaçladığım kurabiye evimizi bu sene de, bu hafta yapacağım inşallah, geçen yılkinden daha küçük yapacağım bunu ama...yağmur istiyor ki yaptığımız o evi yesin..bu sene ki uygulamamız böyle olacak, hazırlanıp fotoğrafları çekildikten sonra, aylar sonra tozlarından ve erimişliğinden bozulup "vah vah yazık oldu" diye atmak yerine ucundan ucundan yiyeceğiz bu evi:) masallardaki hikayeyi neden canlandırmayalım ki ? hem hangimiz imrenmedik ki çocukken o hansel ve gretelin yediği şeker eve:)

Yukarıda ki kartpostalı görünce benim çocukluğum geldi aklıma ama...senenin son haftalarında kurulurdu böyle kartpostalcılar taksim meydanına, hava buz, etrafta kestaneciler...ışıl ışıl seyreder, paramın yettiğince alırdım bu kartlardan, böyle pullu olanları vardı onlar daha pahalıydı, alabiliyorsam onlardan alırdım, gönderirdim anneanneme, teyzeme...şimdi böyle bakınca o zaman ne hissediyorsam şimdi de onu hissediyorum...ışıl ışıl bir ev... o kadar uzak ki kendimi resmin içine dahil edemiyorum..garip bir his işte...

Çocukluğunda yaşayamadığın şeyleri büyüyünce daha inatla yaşamayı istiyorsun ya işte bazen her şeyi yaşamamak lazım...

5 yorum:

  1. pelincim bende bu yeni yıl resmini görünce kendi çocukluğuma gittim bu kurabiye ev de bana da hancel ve grateli hatırlattı bende çukulata ve kurabiye canavarlarından biri olarak o masalı her okuduğumda öyle bir evi yemeyi hayal ediyordum şimdiden yeni yılın kutlu olsuneg

    YanıtlaSil
  2. Çocukluğu çocuk kılan şeylerden biri de çikolatalar, şekerler değil midir zaten:)Ege de çok tatlı olmuş maşallah, keşke yakın olsak ta hep beraber yesek:(

    YanıtlaSil
  3. birer ısırık da bizim yerimize alın

    YanıtlaSil
  4. yılbaşında sizlerle olamasamda, aylintoşumun doğum gününde orda olacağım için çok heyecanlıyım. bu arada canikomun istediği sultan süleymanı yapmayı başardım. hemde minik içki şişesinden yaptım valla çokda tatlı oldu. baktım süleyman minicik, ona yaptığım hürrem kocamandı.oturdum yine minicik şişeden bi de hürrem yaptım. çok beğenecek eminim. hazine sandığını yaptım. süsledim boyadım. inşallah hoşuna gider. yarın fotolarını face de paylaşırım. aylintoşa bişey yapmadım daha doğrusu ne yapacağımı bilemedim. ama dur bakalım daha zaman var bulurum belki bi şeyler. ha sahi senin ev şeklindeki duvar süsünüde yaptım. vee sürpriz minicik bi şey daha yaptım sana. ama tabii biraz diğer kızlardan ve bebelerden de korkmuyo değilim.. yani onlara uygun pek bi şey yapamadım bu sefer , küstürmem kimseleri inşallah. niyse şekerim şimdilik bu kadar. çok çok öpüyorum hepinizi. çok özledim öyle böyle değil yani.

    YanıtlaSil
  5. Bizde seni çok özledik teyze'ciğim, yaptığın şeyleri merakla ve heyecanla evimizde sergileyeceğimiz günleri bekliyoruz...bir de sen gel de şöyle dolu dolu sohbetler yapalım, çekmeceler yapalım:)

    YanıtlaSil

  Günlük hayatın diliyle bile bazen yazıldığında geriye dönüldüğünde ne çok şey anlatıyor şu satırlar. Aklımızda kalır sanıyoruz, hiç unutul...