11 Şubat 2013 Pazartesi

diş hususu...

 
Posted by Picasa


Yağmurcuğumun süt dişleri dökülmekte artık, süt dişlerinin dökülmesinden değil de ortodontiye ihtiyacımız olduğundan  geçen yazdan bu yana dişçi arayışı, diş muayeneleri diye gidip geliyoruz , en baştan anlatacak olursam aslında bizim sorunumuz şu aşamada çene yapısındaki sıkıntı, yağmurun alt çenesi daha önde ve üst çene geride, ilk olarak ben bir diş hekimine gittiğimde bana ortodontik tedavinin ancak 12 yaşında başlayacağını söyledi bu adam kendince işinin ehli, ortondonti uzmanı değil, ayrıca çocuk hekimi de değil...sonrasında içime sinmedi M.Ü Diş Hekimliği Fakültesine gittik bu da işte geçtiğimiz sonbaharda, orada da ortodonti adına hiç bir şey söylemediler, önce pedodontiyle görüşmemizi sonra ortodontiye gitmemiz gerektiğini söylediler, iyi dedik randevu almaya çıktık, bize o zaman verdikleri randevu yaklaşık gittiğimiz günden sonraki 8. aydı?!?! hadi canım dedik çıktık oradan da....geçen hafta yeni bir diş hastanesi buldum, randevumuzu alıp gittik, özel bir diş hastanesi burası, gittim ve o kadar memnun oldum ki öncelikle çocuğu karşılamaları tam onun yaşına göre, adamakıllı anlatmaları ve sorunumuzu görmeleri ise bizim için çok güven vericiydi, Dedim ki içimden işte lanet olsun paranın gücü, paran varsa hizmet alıyorsun bu ülkede!malesef ki...neticede evet ortodonti bizi gördü, çene yapımızdan kaynaklı tedavimizin yapılacağını ama şimdilik ön kesici ve arka kalıcı dişleri beklememiz gerektiğini, ama bu arada eğer dişlerimizde çapraşıklık olursa en azından erken tedaviyle bunun önüne geçebileceğini söyleyerek bizi pedodontiye gönderdi, aynı hastanede pedodonti hekimi de çok ama çok tatlı bir bayandı, yağmurun dişlerine bakınca 5 dolgu + bir kök çekim+ yer tutucu aparey yapılması gerektiğini söyledi. hepsi de gerekliydi çünkü çürüklerimiz vardı bu çürük dişlerimiz her ne kadar süt dişi olup dökülecekse de daha en az 2 yıl bizde kalacaklardı... çıkan hesap dışında çok mutlu ayrıldık oradan:) yani biraz pahalı geldi bize, şimdi son olarak devlete ait bir diş hastanesine daha gitmeye karar verdim, en azından dolgularımızı orada ücretsiz yaptırıp, aparey ve ortodonti için sonrasını düşünecektik, yalnız sorun şu ki işte devlet ya, randevu alamıyorum :( bakalım bu gece de şansımı deneyeceğim  eğer orada da mutlu olamazsak yapılacak bir şey yok vereceğiz o parayı, sonuçta ben sadece olabilecekleri görmek istiyorum, yoksa yağmurun sağlığı için hiç bir şey gözümde büyümüyor...

İşte böyle, bizim diş sorunsalımızda bu aşamada...zor işmiş vesselam ve dişlere iyi bakmak gerekiyormuş...bu arada yağmurun çene de ki geriliği tamamen genetikmiş? dr. beni de muayene etti ben de bile çok ama çok hafif varmış? yağmurun işi bitsin ben de tedaviye başlayacağım....

2 yorum:

  1. çok sevindim bu işe başlamıza.biraz uzunca bir süreç olup gına gelme durumları olsada, sonuç mükemmel oluyor. bakınız kbr blgl.

    YanıtlaSil
  2. ya hadi inşallah benimde arada canım sıkılıyor bu işe ama inşallah kolaylıkla hallederiz, artık en fazla 20 ayda bitiyormuş tedavi, ama çeneyle ilgili geçmezse eğer ameliyattan falan da bahsetti dr. biraz korktum o kadar uzarsa diye...

    YanıtlaSil

  Günlük hayatın diliyle bile bazen yazıldığında geriye dönüldüğünde ne çok şey anlatıyor şu satırlar. Aklımızda kalır sanıyoruz, hiç unutul...